torsdag 19 juni 2014

Kexchoklad-klänningen :)

Jag har länge velat sy av detta mönster:


Jag har fått det av min svärmor och gillar det verkligen. Tyvärr har mina mått stämt dåligt med måttabellen, så jag har dragit mig för det. Nu har jag dock råkat gå ner tio kilo så nu stämde det bättre och det var dags, helt enkelt.
En gul duk verkade vilja bli just den här klänningen... :)


Den där låga midjan passade inte alls på mig, så jag kortade livet 4 cm och lyfte därmed upp kjolen. Det blev mycket snyggare!

Tyvärr hade jag inte tyg så det räckte till att mönsterpassa kjol mot liv, men det stör mig inte alls så mycket som det först kändes som.

Den här mönsterpassningen är jag dock väldigt nöjd med!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Elisabet :) sa...

Jag plockade med mig ett gäng mönster 60 och 70-tal, då jag var hos mamma i somras. Inser dock att det kommer ta lite tid innan det blir något sytt, eftersom storlekarna är så annorlunda. Det kommer krävas lite nytillverkning/anpassning av mönstren för att det ska funka. Men bara bilderna inspirerar...

Din klänning blev jättefin! Mönsterpassningen på kjolen kan inte bli bättre . Solgul glädje!

Spandex collection sa...

to purchase a fabric like this you can order online http://www.spandexcollection.com

pendekarmuda sa...

"Thank you for nice information
Please visit our website unimuda and uhamka . . . . . . . . . . . . . . . .