fredag 25 juli 2008

Husvagns-makeover

Så har jag hunnit med en husvagns-makeover light också! Före: (och jag besparar er den vita kappan med små små rosenknoppar och rosa frans, som var med när vi köpte husvagnen förra sommaren...) Efter:

Lampan är min gamla flickrumslampa som passar utmärkt! Färgställningen är helt rätt till vagnens inredning. Vi har bytt armaturen dock, eftersom man har 12 volt i en husvagn.

Gardinen är sydd av traderafyndad Marimekko mini Unikko svart. Fyndet bestod inte i att det blev väldigt billigt, utan i att det har varit väldigt svårt att få tag i just mini Unikko svart! Som ni förstår var det på näppen att det räckte. Den är i kortaste laget och då har jag ändå sytt kanalen med en snedslå på baksidan, för att det inte skulle gå åt mer tyg än nödvändigt där. Det är sammanlagt ca 7 m gardiner, så det var mycket mer att sy än det ser ut som... Jag lyckades dock med konststycket att inte använda en enda knappnål! Det går om man har en fållvikare.

Det är verkligen superdupertråkigt att sy gardiner, men resultatet är jag nöjd med. Tyvärr räckte tyget inte till omtag, så det måste jag fortfarande fixa!

Inga kommentarer: