onsdag 23 januari 2008

Symaskinerna har återvänt

Efterlängtade och i nyskick kom mina älskade symaskiner hem igen i måndags kväll. Var ju naturligtvis tvungen att testa dem med en gång och dessa brallor var redan tillklippta, så nu är de ihopsydda också. Tanken är att de ska bli en del av ett helt set, men resten är ännu så länge bara tillklippt.
Tyget är ett traderafyndat 70-talstyg i bäckebölja och muddarna hittade jag i en härlig turkos färg på Ohlssons. Det var Ohlssons billiga muddar och den vita (dåliga) i förra inlägget var Ohlssons dyra... Gissa vilken jag köper nästa gång...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Lycka till med din blogg och dina syarbeten! Verkligen fina kläder, 70-tals inspirerade byxor, eller? Vilken duktig dotter du har, som redan kan sy själv!!! Hälsningar marols

Hello sa...

Tack! Det är kul att få uppskattning!

Ja, tyget är i alla fall äkta 70-talstyg. Det är kul! Jag är mycket inspirerad av det 70-talsretromode som är just nu och tycker att det är jättefint på mina barn, så om du kommer tillbaka kommer du snart få se mer!