måndag 30 juni 2008

Nu känner jag mig lite snäll

I majbytet på sjalbarn bytte vi barnplagg. Det är en som inte har skickat ännu och följaktligen en som inte har fått, trots att hon själv har skickat. I ett inspirerat ögonblick slängde jag ihop dessa två och skickade iväg till henne. Påslakan fyndat på tradera, jeansfärgad snedslå fyndad på tradera, röd tryckknapp fyndad på tradera och mörkblå mudd från Ohlssons... Den blev nog lite vid, men det är ju en enkel modell, så den är lätt att ta in.

Detaljbild på knäppningen.

Storasyster gillar, enligt uppgift, rosa! Jag ville testa modellen "Puffis" i Ottobre 3/2008, men mellanloppan, som den skulle ha passat till, tvärvägrade. Så då blev jag glad att få en anledning att testsy den i alla fall. Tyget är trikå, köpt på.... ja, just det: tradera! Rosa snedslå köpte jag på symässan. Nederkanten "fållade" jag genom att köra två varv med tät och bred sicksack och samtidigt dra i tyget. Har ju ingen rullfåll på min maskin :(

Hoppas nu att alltihop faller mottagaren i smaken!

Inga kommentarer: