onsdag 6 augusti 2008

Jofotex!

På vägen hem från Skåne, Öland och Astrid Lindgrens värld var vi naturligtvis tvungna att ta vägen över Söderköping och Jofotex. Jofotex är nog typ världens rörigaste tygaffär, men tar man sig tid att spankulera och rota lite mera kan man göra riktiga fynd! Här är det jag fick med mig:

Svart-vitt-rutigt med en smal röd rand i till byxor med hängslen till stora Loppan. Uppruggad, randig stretchfrotté i rött, vitt och blått i olika nyanser. Ska nog bla bli munkjacka/hoodie till lilla Loppan. Bruna elefanter... :) *älskar* Röda elefanter i andrasortering - en av anledningarna syns på den nedre delen (tryckfel) Röda ugglor *älskar, älskar, älskar!!!!*

Andra raden: Lila-rosa-mfl-randig trikå till bla tröja till lilla Loppan. Plommonlila velour till byxor till stora och lilla Loppan (matchar tyget ovan supersnyggt, även om det syns dåligt på bilden). Lila-grått randigt från rea-rummet, dvs 20:-/m. Ska bla bli figusydd skjorta till mig själv, tänkte jag! Det blir supersnyggt till svarta byxor! Och plommonlila är min favvo, så jag kan redan se framför mig hur mycket jag kommer använda den! Rosa trikå med fjärilar, bara för att den var så söt! Rosa-brun-grå mönstrad trikå som mellan-Loppan själv valde för att ha tunika i! Ovanligt val för en 7-åring, men jättefint! Sammanlagt 16,5 m tyg... Och så till sist en liten godispåse med elastiska kantband, snedslå i både bomull och satäng och ett litet rosa, vågigt kantband, som kanske hamnar på mellan-Loppans tunika. Sen blev det symaskinsnålar och knappnålar också, men de fastnade visst inte på bild. Och vilket ställe!!! Rörigt till tusen, som sagt, men supertrevlig personal, bra priser, härlig stämning. Och vilken annan tygaffärsägare förpassar familjen till fiket jämte och BJUDER på fika för att mamma ska få titta i lugn och ro...??!! Tusen tack för det, Johnny!! Och då säger jag detta trots den lilla fadäsen att missa att lägga undan min tidigare i sommar mejlade beställning, så därför blev det inga gula elefanter och bara sekunda röda. Men nu finns det en stor lapp med min beställning och adress hängandes på fönstret mellan kontoret och disken, så nu hoppas jag att gula och gröna elefanter landar i min brevlåda snarast efter leverans till Jofotex. Och som grädde på moset sammanfördes jag av Johnny, med Kokalal/Blomma åker vagn, som råkade befinna sig där samtidigt! Kul att få ett ansikte på någon man beundrar så!

2 kommentarer:

Vindling sa...

Wow, vilken shoppingrunda du gjort. Måste helt klart ta mig dit någon gång, när jag känner mig rik.

OttoPippi sa...

Hej!! Hoppas semestern varit bra? Fyndat har du i alla fall gjort! Javisst är Jofotex ett härligt ställe? Ser fram emot dina nya alster i alla tygfynd!!