söndag 5 oktober 2008

Loppans tvåårspresent

Jag förälskade mig i det randiga tyget när jag besökte Jofotex i somras. Det var inte lätt att hitta en interlock som matchade den mörka randen, men när jag hittade den plommonlila velouren funkade det. Den är egentligen inte perfekt i färgmatchning, den heller, men eftersom det är olika material så märks det inte. Ett underbart vardagsset, som redan är flitigt använt.
Tröjan är sydd efter Meedoms och Meedoms basmönster, form 1. Jag har ställt ut ärmen lite, för att få lite mer pös när man syr på resåren.
Byxorna är sydda efter mitt eget muddbyxmönster. Fler i samma modell hittar du om du klickar på Muddbyxor i listan här till vänster.
Halsmudden är egentligen samma tyg som i den här tröjan, men det är så stretchigt så det går att använda som mudd också. Jag satte samma mudd i bensluten också.
Tyvärr är det nåt strul med vår dator eller med blogger, så det blir dessvärre inga länkar för allt tar en eeevig tid just nu!

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Verkligen ett fint set! :-)