söndag 7 augusti 2011

Ugglor

Tidigare i våras provsydde jag ett mönster från en tysk sömnadstidning. Jag är dålig på att sy toiller bara så där, utan jag väljer ett tyg jag gillar, men kan tänka mig att “sumpa” om det inte alls funkar. När jag beställde uggletyget från Znok tidigare, så var det instickat en smutsrand mitt på tyget och då var Jenny så snäll och skickade en ny bit. Det ledde ju till att jag faktiskt har ganska mycket uggletyg, så då kunde jag riskera ifall det inte skulle bli så bra som jag tänkte mig :)

Men det blev det. Efter lite trixande i alla fall!

Jag tror jag gjorde nån märklig rörelse precis när dottern tryckte på knappen, men man ser den nu skapligt i alla fall. Jag tyckte det blev en lite roligt kombination med det barnsliga(re) tyget och den lite damiga modellen med draperingen. Dock har jag sytt in den en dryg dm jämfört med mönstret, trots att jag stämde perfekt med måttabellen. Märkligt! Men ärm- och sidsöm vid byst och midja är minskat med upp till en dm mot hur det var från början. Så nu är jag nöjd. Innan var den lite tältliknande… Jag är ju inte direkt smärtast i världen, så att klä sig som om man vägde ytterligare 15 kg kändes inte som den bästa idén ;) Men så här är jag nöjd.

7 kommentarer:

Singh sa...

Va snyggt du fick till passformen, toppen blev jättefin!

JuMel sa...

Verkligen snygg modell!

Doris_Assar sa...

Jättesnygg modell!!

mulliga m sa...

Härlig topp! Modellen är väldigt snygg.

Anonym sa...

Den här tycker jag blev störttrevlig!

Johanna Karlsson sa...

Vad fin den blev, modellen funkar säkert som klänning med!

KlaramedK sa...

superfin! jag hade nog gett upp om den blev så mycket större än tänkt!! bra jobbat!!