måndag 25 februari 2013

En liten ny

För drygt två veckor sen fick ett par kompisar och kollegor en liten dotter. Hon är ganska mini, så trots att jag sydde mindre än jag brukar till nya små kommer det dröja ett tag innan hon kan ha dem.


Och nog vet jag att vitt kan vara opraktiskt till små, men hon kommer kunna ha dem innan hon börjar krypa så då blev det så. Vårigt och fräscht, tycker jag.

Tunikan är en omlott från Gynthers "Sy till barnen", tightsen från Meedom och Meedom. Vit tunn interlock från Liandlo och ett gammalt påslakan.

Med kantband på mjuka påslakan riskerar men att tyget kryper ur kantbandet efter några tvättar, har jag märkt. Om man då syr fast det med sicksack håller det bättre och så blir det en fin detalj, tycker jag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Vad fint! Länge sedan man såg en Gynterskjorta också. Fint tyg!

Gelememos sa...

Vilket sött bebisset!

Josefine sa...

Och vad sjukt glada föräldrarn blev!! Du är fantastisk. Tusen tack.
KRAM
- j och j

Hello sa...

Det var det viktigaste, Josefine! :)