tisdag 7 april 2009

Ingen symässa för mig :(

I helgen var vi till Skåne och firade svärmors 65-årsdag, så det blev tyvärr ingen symässa för mig :( En hel del kompensation fick jag dock iom att vi tog den lilla omvägen förbi Söderköping och Jofotex :) på vägen hem och följande fick följa med:

En uppsättning fleecetyger till hela familjen och en bästa kompis. Ni får själva lista ut vilket som är till vem. Facit dyker väl upp här i bloggen efterhand. Det översta till vänster ville inte riktigt komma till sin rätt på bild - det är i verkligheten mera grönt än beige.

Brun velour, det går alltid åt... Det randiga under är brunt och naturvit velour. Verkligen jättefin! Men jag tror faktiskt jag ska färga den. Johnny hade supersnygg med bruna och turkosa ränder som var färgad i tvättmaskinen och det var så snyggt att jag faktiskt funderar på att "bygga om" hela biten. Plommonlila elefanter; jag älskar plommonlila, så det var givet att en rejäl bit skulle få följa med hem när elefanterna kom i lila. De enfärgade är interlocker som ska matcha lime resp turkosa flodisar och det orange till landskapstyget. Det passar visst till de orange flodisarna också, men det har jag inga :) Varken det limefärgade eller det turkosa tyget var nån perfekt match, men de passar ihop.

Gott fika och en bunt med Jofokex hann vi också med. Och både på fredag och på måndag åker vi förbi igen, på väg till Öland över påsk! :D

5 kommentarer:

jessi sa...

Det var riktigt fina tyger, det ska bli intressant och se vad det blir för något av de alla fina tygerna.

Hoppas att resan till Öland blir trevlig

/ Jessi

klara07 sa...

Hej
Jättefina tyger. Vad kostar fleecen m hjärtan och den svartprickiga, funderar nämligen på att skicka efter lite själv.

Heilt spesiell sa...

Herlige stoffer!Jeg gleder meg helt syyykt til vi drar på ferie i Juni,da går turen en dag til Jofotex og jeg er redd jeg blir fattig der....:)

Madelene sa...

Kikar in! Lägger till dig i min lista :0) Kika gärna in hos mig när du har tid och lust! :0) Tid har nog ingen som syr, men lust kanske ;0) Jätte fina kläder du syr!

Babushkadockan sa...

Dhade nog lika bra på Jofotex!