söndag 9 januari 2011

Monstertruckar

När Znok annonserade att monstertruckarna hade kommit var jag snabb som blixten och fick hem en meter. Jag vågade inte ta mer, för jag var inte säker på om dagiskompisarnas rosa kläder hade börjat smitta av sig ännu. Fétyget tog jag 1,5 m av… Likaså sniglar och ugglor. Vilket misstag! Jaha, jaha, jaha sa hon för de tre sista. Sen kom monstertrucktyget fram ur påsen – Åh, mamma! Kan inte du sy en sån klänning till mig?! Och tights!!! Det måste vara tights till!
Hon var så lycklig att hon nästan grät!

MEN:
En meter räcker inte till både klänning och tights i stl 110… Och tyget var slut hos Znok.

Till jul var det i alla fall tvunget att lösa problemet, för det var givet att ett paket skulle innehålla monstertruckklänningen! Svarta ärmar fick det bli, så räckte det precis. Men oj! vad jag fick pussla! Det räckte inte ens till att sy fast resår och vika in, utan jag fick ta en bit svart mudd och lägga in resåren i som linning på tightsen.

Och eftersom hon är så söt, får ni hela bildserien även denna gång :)

Tightsen är mitt eget mönster, klänningen är Tilda trikåklänning från Ottobre 6/2007, det nummer jag har sytt allra flest plagg ifrån. Det svarta tyget är singeljersey från Jnydesign.

10 kommentarer:

jessi sa...

Hon är ju bara för söt. Jättefina kläder. Nu blir nog dagiskompisarna avis när de får se så fina kläder

JuMel sa...

Vilken snygging! Klart att hon skulle gilla monstertruckarna bäst:) Det är minsann inte alltid så lätt att veta vad som ska gå hem hos de små liven...

Mirre Syr sa...

Vilken underbar julklapp! Hon ser överlycklig ut!
Det är är också så roligt när man lyckas pussla ihop ett plagg när man egentligen har alldeles för lite tyg.
Jättefin!
//Mirre

jejja79 sa...

Superfint set =) Och kul med lite monstertruckar på tjejer. kram

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilken otroligt rolig beställning och så fin hon blev i sina nya monstertrucks kläder.

Strömming sa...

Så fint! Hon ser hur cool ut som helst! Och det var väldigt fint med svarta ärmar tycker jag!

Ingrid sa...

vilken underbart snäll mamma lilltjejen har som lägger ner så mycket möda för att få ihop det :) så fin blev hon i sitt set - toppensnygg!!

mulliga m sa...

Härligt tyg på snygg outfit :).

Malin Maria sa...

åh så fin! :)

Anonym sa...

Kanonfin är hon! Såg henne live- fantastiskt!

Kram!

/FiaS