söndag 2 oktober 2011

Mer rosa…

Det här rosa tyget bönade och bad Loppan så förfärligt efter när vi var på Stoff & Stil i Malmö i somras. Enfärgade ljusa tyger till barn är väl ingen jättehit, men den här gången fick det gå :)

För att man inte ska dö av sockerchock blev det svart muddrullå i ärm- och halskanter och en svart barbamamma (vilket raskt  förflyttade Hello-lappen till nacken – den sitter just där annars…). Jag hade även en rosa barbafin och föreslog en tuff långärmad tröja i svart till vintern. Då kom Loppan själv med ett alldeles lysande motförslag – svarta tights med barbafin nere på benet, så man kan ha dem ihop! Den entusiasmen kan man inte döda och dessutom var det ju ett riktigt bra förslag, så så blev det.

Båda är i stl 110 av mina egna mönster. Det svarta tyget är en singeljersey från Mjukatyger, tror jag. Kan vara Jnydesign också.
Märkena har jag hittat på Coop Forum. Det står att de är påstrykbara, men det vågade jag inte lita på, så båda är också fastsydda med en raksöm precis i ytterkanten.

Inga kommentarer: