lördag 27 september 2008

Annat pyssel

Den här veckan och förra har dels gått åt till allt pyssel som har varit med att göra i ordning huset för visningarna (puh!!!) och dels till det pyssel vi har hållt på med idag; tillsammans med ett par kompisar ordnade vi garageloppis på deras uppfart. Tyvärr har kameran blivit undastoppad på ett hittills okänt ställe, så jag kan inte visa er bilder. Vi kostade på oss en annons i lokaltidningen á 250 kr och vi sålde för drygt 500 kr, så förtjänsten för vår del blev dels en nätt röjning och dels en liten förtjänst på ca 400 kr. Inte så illa. Dessutom fick vi umgås med våra vänner både igårkväll och hela dagen idag. Jag har hunnit sy ett mysigt och mjukt set om plommonlila velourmuddisar med randig tröja till, men eftersom kameran är på vift så har jag inte kunnat visa er det. Inte heller har jag kunnat anta utmaningen från Lyckopinglan, som jag har lovat, men det kommer, det kommer. Kanske redan imorgon. Mår inte helt toppen och då är sömnad min ventil, så imorgon när Loppan sover middag är det nog symaskinerna som är min destination, tror jag. Hoppas ni har en trevlig helg!

Inga kommentarer: