måndag 2 juni 2008

Singoalla-beställning

I den härliga tradera-trikån har jag sytt följande singoallaklänning på beställning. Den är sydd efter personliga mått och är tänkt att passa en 6-åring som är lite rund om magen. Det är sååå svårt när man inte kan prova efterhand, men min mellantjej hjälpte mig att prova ut halsringningen och min stora tjej har samma midjemått, så på henne provade vi vidden. Det är ju lite svårt att få randiga tyger att bli bra på bild, men det är i alla fall randigt i lila och rosa. Perfekt till den tilltänkta ägarinnan! Jag tog mig en liten frihet för att få klänningen lite festligare: Fjärilen är en påstrykbar "täck-en-fläck" och det funkade jättebra att stryka på randigt tyg - inga ränder syns igenom. Hoppas nu bara att den faller R i smaken! Mönstret är Tilde-klänningen från sista Ottobre förra året, men jag har gjort om ärmarna och halsringningen. Egentligen är det bara ärmsömmarna som är kvar orörda...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev en jättefin klänning:), och med fjärilen också på, då blev den jättesnygg i modellen.Jag tror nog att R kommer passa jättebra i den till sommaren:).

// Jessica

Dammråttan sa...

SUPERFIN!!! Blev fint med fjärilen på, alldeles lagom!

Jes sa...

Vilken fin färg på tyget gillar verkligen kkombinationene. Jättefin klänning. Motagaren kommer bli jättesöt.