fredag 1 oktober 2010

En prickig present

 Härförleden firades en fyraåring i familjen. Med tillhörande barnkalas, förstås. FiaS dotter T är kompis med Lilla Loppan och förstås med på kalaset. I paketet låg finaste, finaste väskan!
Se bara så perfekt den är! Perfekt längd på remmen, perfekt storlek, perfekt konstruktion (en knapp, lätt att öppna, stor öppning). Perfekt present helt enkelt! Inte blev det sämre av att det låg Hello Kitty-saker i den...! Tack sötaste FiaS och T för finaste perfektaste presenten!

2 kommentarer:

Fia sa...

Åh vad roligt att få se väskan "in action"! Jag hoppas den blir välanvänd....

Såg du förresten namnlappen jag la i Signes låda? Eller försvann den? Har varit lite virrig några dagar... ;-)

Kul att rem-längden blev bra, var lite orolig för att den skulle vara för lång...

Ja, och tygvalet är ju inte jag skyldig till, utan det var T som var rätt så bestämd kan man väl säga....!

T tyckte iaf att det var jättekul att vara på kalas! Hon sjöng Vipp-på-rumpan-affär i flera dagar efteråt.... :-)


Har fått lite blodad tand ang. väskor: tänkte få tummen ur och faktiskt göra en till bara MIG!

Hello sa...

Det är roligt att sy väskor! Gör det! Fler alltså.

Namnlappen har jag inte sett till. Den kan ju ha fladdrat ur när Loppan har klätt på sig också... Ett häftstift på tavlan ovanför, kanske?

Det var jätteroligt med sång- och trumstund. Ända tills jag drämde gitarren i nyllet på min alldeles egna lilla födelsedagsloppa. Suck...