söndag 21 november 2010

Det kommer mera…!

Egentligen är jag mitt i en intensiv syhelg i mjukatygers lokaler i Tumba. Igår var vi 9 st som sydde som galningar, idag blir vi väl något färre. Några har tom sovit över i lokalen, men jag valde att åka hem till familjen. Fast nu ska jag snart åka tillbaka.
Igår sydde jag två kjolar, två tröjor och en klänning. Till mig själv! Och innan, som jag inte har bloggat om än, hade jag sytt en kjol och en tröja för att testa mönstret. Dessutom har jag sytt om en krympt tröja till en jätteläcker klänning. Så den som, med vägledning av bloggen, trodde att jag helt har missat målet i Höstutmaningen har fel. Jag har bara inte hunnit blogga om det ännu.
Idag ska jag testsy ett byxmönster. Hoppas att det är så bra, så jag kan sy de “riktiga” också. Sen hade Snoddas med sig en Burdatidning med ett blusmönster som jag hoppas kunna sy av också. Dessutom ska jag rita av mönster och förhoppningsvis klippa ut två tröjor som Anna på Mjuka tyger hade.
Under tiden visar jag er de kläder till syrrans barn som jag har sytt om och modifierat på olika sätt:

Den gröna tröjan (mittersta bilden) har fått ny, större, halsringning.
Det gröna fordonsplagget är en liten överklänning i 60-talslängd (för jag hade inte mer tyg!) istället för den här (bilden längst ner), som fick alldeles för stora armhål.
Den rosa molntröjan fick för hög och “trång” halsmudd, så den klippte jag av och ersatte med en muddrullå.
Stjärnbyxorna var för stora i midjan, så de har bara fått mindre midjemudd.

2 kommentarer:

JuMel sa...

Vad kul det låter med syhelg! Ska bli spännande att se allt du sytt så du får allt skynda dig att blogg!:)

Unknown sa...

syhelg-gu va kul!!
snygga grejjer å;)

**erika