måndag 17 november 2008

Hej igen!

Så har vi då flyttat! Vi trivs jättebra, men det tar verkligen tid att packa upp! Vi har dessutom flyttat till ganska mycket mindre, vilket inte gör saken lättare! Idag skulle jag fålla två långkanter och tre nederkanter på våra nya vardagsrumsgardiner. Till det behövs en tygsax och knappnålar. Innan jag hade hittat det hade jag packat upp åtta lådor med tyger och sybehör. För det låg förstås i den åttonde och sista lådan :) Så här bjuder jag nu på ett embryo till syhörna: En garderob fullproppad med tyger, dvs ingen som helst överblick... Allt ligger dessutom i två lager, dvs det finns en hög bakom den som syns också. Och då har jag inte ens börjar försöka stoppa in tygerna som finns i inlägget nedan!
Sybehören som till slut kom fram har hamnat i en "hög" på bänken bredvid. Innan här kan bli en syhörna måste dock alla de ca 40!!!! fulla flyttkartongerna som står en halvmeter ifrån den här hyllan, tömmas... Vi lär väl ses framåt midsommar igen, antar jag ;)
Hoppas nu bara att jag har några läsare kvar! Välkomna åter, i så fall! Det kommer inte bli tokmycket sytt på det närmaste, men något ska jag väl kunna bjuda på mellan varven.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Grattis til inflyttningen!!!

Agnes Cecilia sa...

Grattis till inflyttningen :) Kul att ni trivs ^^

Anonym sa...

Grattis till inflyttningen1 Och självklart har du läsare kvar!