måndag 17 november 2008

I brist på syutrymme...

... kan man ju alltid gå på symässa och köpa på sig lite mer tyger... Jag var alltså där tillsammans med Loppan, 2 år 2 månader, så det gällde att veta vad man ville, sas. Jag bestämde mig för att jag ville se på e-slöjds, neanobelles och mg-tygers montrar. Allt därutöver blev bonus. Och eftersom jag ändå skulle beställa från e-slöjd, så kan man ju säga att efter mitt inköp där, så hade jag sparat i porto vad jag hade betalat i inträde, så då gick det på ett ut. Tänk så bra man kan vara på att motivera tyginköp! :D Först ut e-slöjd: En limegrön, som inte alls görs rättvisa på den här bilden; en brun med smala rosa ränder och två m enfärgad brun. På väg till mg-tyger sprang jag förbi Blötbergsboden och gjorde några rejäla FYND!!! En mörkbrun-ceriserosarandig interlock, mjuk och härlig och ca två meter; en härligt randig stretchfrotté i orange och gröna toner, en meter lång men på två meters bredd; en paisleymönstrad i bruna och rosa toner, visserligen besvärlig singeljersey ;) men färger och mönster var bara sååå rätt till mellan-Loppan, så det fick allt bli den ändå; 1,5 m otroligt mjuk interlock, som vid närmare anblick faktiskt är tvåfärgad: svart och mörkbrun; nån meter eller drygt orange muddväv för kanske 20 kr metern, batikfärgad, därför ser den här snutten fläckig ut ;) För hela denna hög gav jag kanske 160 kr! "Det ska löna sig att sy barnkläder!" som hon uttryckte sig :) Och så mg-tyger då: Två härliga velourer! Som inte är enfärgade! Den första i mörkblått, svart och grått, den andra en riktig karamell i ljusblå, cerise, rosa och brun. Mitt allra bästa fynd för dagen, tror jag! Neanobelle handlade jag inget av, för jag tyckte faktiskt att det var för dyrt. Men visst var det fina tyger. När jag kom hem fick jag dock ge mig av igen, för följande hade landat på posten: Landskapstyg, gröna och gula elefanter och klarblå ugglor från Jofotex! Landskapstyget är verkligen fantastiskt mjukt och jag längtar såååå efter att få sätta saxen i det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svååårt avundsjuk på dina tyger!
Va kosta dom pr meter?
Kollade på deras hemsa men man ser ju inga priser pluss att det verkar va på nåder att man får köpa av dom via 'postorder'

Kram
Karina

Anonym sa...

asså dom tygerna m elefanter ugglor och lantskap...
/karina