lördag 16 maj 2009

Lila är en favorit

En Alice, som var Loppans dagiskompis före flytten, förälskade sig i retrobrallorna jag sytt på inspiration från Thea. På beställning sydde jag ett par bruna, som visade sig bli för smala i livet, så de kom tillbaka (och har nu flyttat till min systerson). Det bruna tyget var slut, så alternativet fick bli ett par plommonlila. Nu har stackars Alice och hennes mamma fått vänta alldeles extremt oförskämt länge på ersättningsparet, så jag kände att jag nog fick ta och fjäska lite och skicka med en tröja också. Mitt första alster i det lila elefanttyget. Det är verkligen en härlig färg! För att byxorna ska hålla lite längre, så har jag sytt i ett resårband i nederkanten, som kommer ut via två öljetter, så när resårerna hamnar runt knäna, är det bara att klippa av resåren och dra ut den, så har man ett par "vanliga" retrobrallor. Det är en lösning jag blev rätt nöjd med, faktiskt. Och så här ser det ut på insidan: Öljetterna hamnade kanske lite onödigt långt ifrån varandra, så det blir en liten bubbla där, men jag tror inte att det kommer att synas när man har dem på sig.

4 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

vilket underbart set jättefint!!

Monica Therese sa...

Nydelig!! jeg elsker det elefant stoffet,skulle ønske at det fantes jofotex i Norge,eller kanskje ikke... jeg hadde vel shoppet vekk både hus og hjem...hehe... ;)

Doris_Assar sa...

Såå snyggt set!!!! Och jag som var tveksam till de lila elefanterna! De ser ju grymt coola ut!

TIA sa...

Dette likte jeg supergodt ! Utrolig flott !