torsdag 10 februari 2011

Glada grodor

Här beställs för närvarande klänningar i långa banor. Det är bara klänning som går på utan strid. Inte kjol. Definitivt inte byxor! Och klänning har man inget under (så snygga jeansklänningen med “västöverdel” går fetbort). Man har också strumpbyxor till klänning. INTE tights…

Så här års behövs alltså långärmade klänningar. Det hade vi nästan inga, så nu har det förfärdigats ett antal. Här kommer den första:

Glada grodor från Znok. En liten stuvbit som jag köpte på Syfestivalen.Grön singeljersey från mjukatyger passade perfekt till, så ärmarna fick bli gröna. Det bryter av lite snyggt tycker jag. Dock var det absolut sista snutten, så det räckte inte helt och hållet. Men nöden är kreativitetens moder, så då satte jag på grodmanschetter, eller vad man ska kalla det. Och det blev ju supersnyggt, tycker både jag och Loppan. Halsen är kantad med muddväv. Och äntligen har jag fått till inställningarna för att kantbanda singeljersey med lycra i; diffmatningen på högsta! Snyggt, blev det!

Och så lite poseringsbilder:

2 kommentarer:

Strömming sa...

Oj så snyggt! Och som hon poserar, du har ju värsta modellen hemma!

Jenny sa...

Vad fin den blev!