tisdag 8 februari 2011

Sportlinne

Pojken som fick det här, behövde ett matchande linne till, visade det sig ;)

Som tur var hade jag kvar preciiiiis så mycket grönt tyg att det räckte till det här linnet:

Traktorn är applicerad från fordonstyget med vliesofix och totally stable. Kantbanden är lila muddväv, möjligen från Stoff och stil. Eller Ohlssons…? Kontrasterande dekorsömmar pryder sidsömmar och fåll. Det är baksidan av täcksömmen.

Mönstret har jag ritat själv med inspiration från ett sportlinne. Sidsömmarna är alltså så sneda som dekorsömmarna visar. Det blev inte snyggt att sätta hello-lappen vid fållen som jag brukar när det ser ut så här, så jag satte den i nacken, på andra sidan av skötselrådslappen, sas.

1 kommentar:

Kaja sa...

Snyggt! Jag skulle också behöva göra lite linnen till barnen. Vi har en del undertröjor och de har numera sneda sidosömmar... Och jag blir vansinnig på sånt!

Kanske kan knycka din idé...