torsdag 17 februari 2011

Snoriga tider

Som jag skrev innan så hälsar Klara på oss ibland. Hon säljer sina fina näsduksfodral på Liljewalchs konsthall och brukar passa på att leverera dit när hon ändå är här. Häromsistens hade hon en masslast med 95 st! Ja, det var bara 94 som blev levererade för en kollega knep en när vi möttes på mitt jobb :)

I alla fall så blev jag lite inspirerad och fick för mig att sno ihop några på egen hand också. Jag har gjort det någon gång tidigare, men då bara nåt enstaka. Nu blev det en liten hög, varav några fick följa med till allergiska goda vänner istället för en blomma.

Tygerna är gardiner och påslakan från gömmorna. Ett enfärgat ljusblått gammalt underlakan till foder.

Jag fick en specialbeställning från stora Loppan sen också, så på kvällen blev ytterligare en sydd av IKEAs gröna flodhästtyg. Den blev inte fotograferad och lär inte bli det heller. Däremot är den för närvarande mycket flitigt använd. Det är ju iofs trevligt, men anledningen är ju lite mindre trevlig…

I min värld kommer ursprunget från Florin.

Inga kommentarer: