måndag 21 januari 2008

Första...

Så är jag igång! Under hösten har jag läst, inspirerats och lärt mig mycket från alla duktiga sömmerskor som finns där ute och som visar sina alster på olika bloggar. Förhoppningen är naturligtvis att någon skulle kunna finna det jag gör inspirerande också. Förra måndagen lämnade jag in mina symaskiner på välbehövlig service och vad passar då bättre än att ägna den här lediga symaskinslösa måndagen åt att dra igång min egen blogg? Jag börjar med att visa er en anteckningsbok i A5-format som jag har klätt om. Den har fått flytta till Stockholm i ett pysselbyte på sjalbarn.se som jag är med i under januari månad. Snart kommer jag att få en bok från någon annan istället. Det var väldigt svårt att få en rättvisande bild, men så här ser den ut:

Jag satte mitt namnband på insidan av pärmen: Boken hade silverfärg på sidorna och jag fick tag i ett sidenliknande (tror inte att det är riktigt siden) tyg med lite glittrig lyster, som jag tyckte passade väldigt bra. På tyget har jag tryckt en "kvist" med hjälp av vaxat papper och vanlig svart tygfärg. Invikningarna på insidan av pärmarna är ganska långa, men det går ändå att ta av omslaget om man vill. För att få bort traskanterna vid ryggen, vändsydde jag med en liten bit svart snedremsa. Jag är nöjd, trots att färgen läckte lite in under pappret när jag tryckte. Det var inte så det var tänkt, men det blev snyggt ändå. Jag tror att det berodde på att jag hade lite för blankt underlag när jag tryckte, för det vaxade pappret satt i alla fall fast ordentligt överallt. Det kollade jag innan jag började dutta med färgen. Hoppas mottagaren blev nöjd också!

Inga kommentarer: