lördag 9 januari 2010

Hello goes Maiandra

Finns det fler därute som har ett favorittypsnitt? Jag har det. Det heter Maiandra. Och så här var det:

22/12 2007
Jag gör min första beställning hos minanamnband.se. Jag drog till med den oerhörda mängden 100 st!

22/12 2008 (notera datumen! Det var en slump!)
Jag gör min andra beställning hos minanamnband.se. De första 100 var faktiskt slut! Utom de ca 11 som försvann i flytten, men som hittades igen samma dag som leveransen kom... Den här gången var jag lite modigare och beställde 200 st.

28/12 2008
Jag får ett nyhetsbrev från minanamnband.se där de introducerar några nya typsnitt. Bla Maiandra! Grrr! MEN nu har de 200 lapparna också tagit slut! Med god hjälp av de 80 hjärtpåsarna i våras... Det kändes inte så jobbigt att "ödsla" lappar på dem, när jag så gärna ville kunna beställa Maiandra-lappar istället.

Så istället för så här:

...ser Hello numera ut så här:

Och Kajas tjejas tunika här nedanför var först med de nya. Loppans julklappstunika med tåg var sist med de gamla, som synes på den översta bilden.

2 kommentarer:

bokabosus sa...

Fint typsnitt. Passar bra i hop med "hello"! /Linn

rino sa...

ja det är helt otroligt att de tar slut men det gör de!
"nya" typsnittet är mkt snyggare:-)