tisdag 6 april 2010

Se så fint det blev!

De här härligt våriga bilderna kom i mejlen idag. Se så fint det blev! Och tack för bilderna.
Elias kommer sväva på moln, bokstavligen. Och för att hans mamma inte skulle tappa sugen skickade jag med en liten överraskningströja. Det tog ju så lång tid att bli färdig med sittdynan...
Tyget är Johanna Ahlards glada elefanter som säljs av Znokdesign. Muddväven är nog från Stoff och Stil, tror jag, och passade perfekt i färgen! Mönstret är Meedoms och Meedoms form 1 eftersom jag inte hunnit rita något eget i stl 74 ännu. Enligt uppgift skulle detta nog komma att bli Elias favorittröja framöver. Det gläder!

Igår snöade det igen och då utbrast Loppan lyckligt "Mamma det här är mitt bästa liv!" Tur att nån gillar eländet fortfarande ;)

För övrigt har jag blivit faster till en liten gosse idag, så nu ska här sys smått. Kul!

10 kommentarer:

jessi sa...

Sittdynorna ser ut att passa riktigt bra i vagnen. Klart att han kommer sväva på moln när han åker i en sån fin vagn.

Grattis till att du har blivit faster=)Den lillen kommer bli jättesöt i Hellokläder senare framöver =)

// Jessi

Ahlard sa...

Superfina, vilket lyft! Grattis till fasteriet:) Jag hoppas det blir en favvotröja.

Fia sa...

Kanonfint!

Haha, min E kom in till oss när det snöade och sa "mamma jag vill inte ha mera snö!" Så, det är nog tur att er lilla Loppa uppskattar snön..hon torde var rätt så ensam om det nu tror jag!
T hävdade starkt igår att hon skulle leka med din Loppa idag, försökte förklara att hon kanske inte var på dagis idag men en treåring är ju som bekant envis....

Ha det gott, nu ska jag faktiskt klippa i lite tyg: och ta i trä, SY lite!

Anonym sa...

Så fina vagnarna ser ut!!! Speciellt den molnblåa gillar jag! Tänk - jag skulle vilja vara barn o sitta i den vagnen! ;)

Ingrid sa...

Vilka fina grejjer du syr!! Gillar verkligen dina vagnsdynor!!

JuMel sa...

Så snygga dynor! Tröjan är så klart oxå fin! Kul att bli faster och få sy en massa söta bebis kläder:)

Shamu sa...

Å men den elefantgenseren var utrolig fin! Gleder meg til mitt elefantstoff kommer i posten! :-))

Takk for kommentar i bloggen min! :-)))

LillaBarn sa...

Superfin, men det verkar vara mycket jobb involverat med att sy en sittdyna. Det ser ju enkelt ut, men jag har fått erfara att det som ser jättelätt ut, oftast ger mig största huvudvärken..... Så det blir nog ingen sittdyna sydd för min del.¨Och de sitter knappt i vagnen längre ändå...

Unknown sa...

gu såå fina!!
tar du beställningar på sittdyna??blev så sugen på en;)

hälsning
erika

jessica sa...

hej! jag är intresserad av en molndyna och en sån elefanttröja. syr du upp på beställning?
mvh Jessica

pjessi@hotmail.com