måndag 5 mars 2012

Kollektion Loppan–Pippi

Till slut blev det nåt annat är rosa-grönt-turkost! Samma utgångspunkt här… Meedoms tights form 0 och Ottobre Creative Workshop 301 till tröjan.

Det här var den första tröjan vi klippte ut, för att ha lite som toille. Det var tur, för då upptäckte vi att halsringningen var tokstor. Till de resterande plaggen (som ni redan sett) klipptes den alltså mindre, men för att rädda den här klippte jag ur den ytterligare och gjorde en riktigt bred halsmudd. Ännu bredare muddar i ärmar och fåll gjorde en helt annan modell av tröja och den blev ju superbra och jätteskön.

Röda tights har sedan många år utgjort ett basplagg i Loppans garderob, så de var givna i den här garderobsupphottningen också! Tyvärr är de nog lite korta, men de håller för den här säsongen i alla fall.

Pippityget är från Lilofant och det röda är en stretchig singeljersey från JNY.

5 kommentarer:

KlaramedK sa...

verkligen snyggt!! :=)
ang tightsen så måste jag undra om du väljer den ålder som loppan är eller hur ligger det nu till med danska storlekar??

Pyssellycka sa...

Hejsan, nu har jag hittat till din blogg! Oj så mycket fint du gör. Lägger till dig i min blogglista så att jag inte missar något!

Cecilia sa...

Gymnasten börjar visa sig :) Men vilken snygg kollektion hon har fått! Supersnyggt!

Karina sa...

Åh en SÅN skulle jag vilja ha... en tight variant.... Skulle va dösnyggt till jeans...

Två Små Gryn sa...

Tröjan blev ju kanon! Alltid kul när man kan rädda ett plagg.