söndag 11 mars 2012

Mera presenter

Ungefär två dagar efter att jag skrivit om hur bra det blev med dödskallepåsar till alla killar på dagis var det dags för dagiskalas igen. Vis av tidigare misstag frågade jag för att vara säker “Ska jag sy en sån där påse till A nu´ra?”. “Kan vi inte sy ett par byxor?” sa Loppan då…

Eh, joo, om bara det finns nåt tyg som passar. Snabbt ner i syrummet (en halv minut före Loppans liggdags, typ), fram med en mörkblå stretchfrotté som föll Loppan i smaken, lite blåa muddar, eget mönster och jag skred till verket.

Från det att overlocken var trädd, storleks- och Hellolappar framtagna, mönster framme och tyget vikt så tog det bokstavligt talat 20 minuter att klippa ut och sy dessa härliga mjukisar! Vem kan handla kalaspresenter snabbare än så? :)

Jag mätte efter de rosa pöstightsen som har lagom längd till Loppan. Hon har nog långa skånkar, hon, för de blev lite onödligt långa till A, men eftersom det är muddar nederst så funkar det ändå. Och så håller de nästa vinter också!

Inga kommentarer: