måndag 23 mars 2009

Till smartamammor.se

Den här gången är blogguppehållet inte bara mitt fel! Comhem har haft tekniska fel till och från i en vecka nu, vilket gjort att internet inte har fungerat när jag haft tid att sitta vid datorn... :( Vi har IP-telefoni också, så vi har ju inte haft fungerande telefon heller. Trist! Men nu funkar det så nu får jag passa på! I lördags sydde jag denna uppsättning karameller:

Turkos flodhästar stl 80 med orange kant, gula elefanter stl 86 med brun kant och klarblåa ugglor stl 92 med röd kant. Mönstret är mitt eget i rak t-shirtmodell för att passa både pojkar och flickor. Dessa ska också till smartamammor.se.

Dessvärre börjar jag tvivla på om det är lönt att tillverka dem för försäljning. Möjligen på beställning. De är nämligen mycket pilligare och mer tidskrävande att sy än vad de ser ut att vara, vilket gör att jag tror att det blir svårt att få ut så mycket som jag tycker att de skulle vara värda. Vi får se - om de här tre säljer slut fort, blir det nog några till. Vi har lagt oss lite lågt i pris med tanke på att det är kommissionsförsäljning, men går de åt fort, kan man ju testa ett lite högre pris och se om det går. Ja, ja, den som lever får se! Färgkombon med klarblåa ugglor och röd muddrullå valde jag för att överbevisa en kund ;) Det är en snygg och fräsch kombo! De andra blev till efter lite pusslande i hyllorna och var det som passade av det som fanns hemma. Gult och brunt är ju alltid en hit och turkosa flodisar med orange tycker jag blev verkligt snyggt! Här poserar Loppan i stl 92, hon hade nog egentligen behövt 98, men då syns det att det är en lös och ledig modell, om än lite kort till henne:

6 kommentarer:

[LiiNe] sa...

jisses vilka coola tröjor :) lr t-shirtar kanske det heter :) Fräna var dom iaf!!

jessi sa...

Vilka riktigt fina tröjor med de olika tygerna. Det var riktigt snygga och härliga färg kombinationer på alla tröjor. Den där tröjmodellen är riktigt fin också:).

Det var en riktigt liten söt Loppan som var på bilden med den ljusblåuggletröja och rött kantband det passade ju fint tillsammans, och det var fint med röda byxor till också.

Kram Jessi

Camilla Porsman sa...

Ursnygg modell, den skulle jag gärna ha till mina killar! Tror säkert de kan bli sålda fort.

OttoPippi sa...

Dom är jättesnygga!!! Det är ett problem det där med att inte kunna ta ut rätt pris... Det kan man ju liksom aldrig för då hade allt blivit jättedyrt....

Strömming sa...

Supersnygg modell!

Håller med om att man inte kan ta ut bra pris för något egentligen och i synnerhet inte något som är pilligt. Det är lite tråkigt men jag blir oftast glad om jag iallfall får tillbaka för mina utlägg för tyg så att Iäs kläder blir billiga!

Heilt spesiell sa...

For en herlig fasong på disse trøyene(og tunikaen) Knalltøff!