onsdag 23 juni 2010

Siffertröjor

En kollega beställde varsin tröja till systerdöttrarna. En rosa med lila etta till storasyster och omvänt med en tvåa till lillasyster. Den stora är i 104, den lilla i 92; båda i eget mönster. Tyget är mjukatyger.se:s härliga singeljersey. Turkos tråd och vikresår från Bibbis.

Eftersom kollegan i fråga är en hejare på det där med design är det han som har gjort siffrorna. Jag klippte helt enkelt ut framstyckena och sen designade han siffrorna i den storlek han ville ha dem. Personligen skulle jag vilja att han gjorde hela alfabetet och alla siffrorna i samma font så jag kunde använda dem jämnt! Visst är de galet snygga!

7 kommentarer:

Maria sa...

SuperDuperSnygga!

Anonym sa...

Vilka häftiga tröjor ja! Hälsa kollegan att han skulle bli barnklädesdesigner ;)
Tack för dina alltid lika gulliga kommentarer hos mig förresten! Blir alltid lika glad att läsa från dig!

Heilt spesiell sa...

Stilig!!Veldig flott med såpass store tall.

JuMel sa...

Verkligen snygga! Tror väl jag det att du skulle vilja ha hela alfabetet:) Föresten, hur funkar det där med vikresår?

KlaramedK sa...

TOKSNYGGT!!
har själv funderat på att göra applikationer med siffror men inte riktigt hittat något snyggt typsnitt...din kollega får verkligen ta och bidra till font-världen!

OttoPippi sa...

Svar: ja, dom är GALET snygga!!! Be honom göra 0-9 och A-Ö!! :-) vill också ha :-) :-)

Fangoria sa...

Ja de blev verkligen jättefina, och galet snygga siffror!!