onsdag 26 mars 2008

Live-bilder

Jag vet inte hur jag ska tolka att lilla Loppan sa åt mig att ta ner kameran när hon fick prova sina nya kläder i morse... Hon vet tydligen hur det ska vara i alla fall - de är ju inte dumma de där små! Här kommer flodhästklänningen (med pyjamasbyxor under). Den blev lite stor i halsringningen, men inte värre än att det funkar tror jag. Och lång är den ju verkligen inte...

Och så söta Maya-blusen. Supersöt passform och mysig modell. Den här kommer jag sy fler av. Men då ska jag nog förlänga livet lite - den ska ju ha trekvartsärm och vid det laget som den har det, tror jag att den kanske kommer att kännas lite kort.

9 kommentarer:

Dammråttan sa...

Å vad fint!!! Både klänningen och blusen. Älskar det där flodhästtyget! Gjorde ju inte saken sämre med den söta modellen som bar kläderna :) Hon kommer att vara en fullfjädrad mannekäng vid två - om hon inte tröttnar och slänger kameran i väggen då ;)

Anonym sa...

Vad mkt fina kläder du gjort på sistone. Kul och inspirerande att se. Jag är jättenyfiken på tunikan du gör. Färkombinationen ser helt underbar ut. Har du lust att lämna över siffrorna i din förändring till stl 92. Så slipper ju jag räkna om själv ;-) (lat som jag är). Det vore kul om du mailar mig en bild på tunikan som jag kan lägga som inspiration i mitt tunikegalleri.
//Klockarbarn

Botilda sa...

Oj, vad fint det blev! Jag håller med om att man får förlänga Mayablusen, men sen blir den så härlig.

Jag har just hittat rätt tyg till 1960-talsklänningen. Det dröjer nog lite innan jag syr den, så mycket annat står på tur, men i mitt huvud blir den sommarens bästklänning ;-)

Katarina Nimrodsson sa...

Var ute och kollade runt och hittade din sida vilka fina kläder du syr
Jag har just börjat att blogga så det är så inspirerande att kika runt lite

Jes sa...

Känningen blev ju jättesöt på, du hade rätt den kommer värkligen till sin rätt när den kom på. Tunikan är ju oxå helt bedårande, jättesnygg modell.

OttoPippi sa...

Hej Hello!! Och nu hittade jag till dig!! Vilken jättetrevlig blogg du har!! Den skall besökas kontinuerligt framöver!! Du gör jättefina grejer! Skall länka till dig genast. Och vad roligt att du hittade min... Vi ses i cyber!!

Anonym sa...

Vad fina kläderna blev på!
Jag plockade fram Ottobre igår och har också tänkt sy klänningen. Nu vet jag att mönstret fungerar bra.

Anonym sa...

Jättesött flodhästtyg, som passade mycket bra till den modellen! Jag vill också sy något i det tyget.

Anonym sa...

Vad fint! Särskilt blusen gillade jag, både modell och tyg.