måndag 24 mars 2008

Påsk-UFO!!

Så här i påskens sista skälvande minuter kommer ett riktigt UFO, som faktiskt blev färdigt igår!! Det är för övrigt årets enda påskpynt i det här huset, eftersom vi kom hem från fjällen mitt i alltihopa! Det är en korsstygnsbroderad löpare, som jag påbörjade för mer än 10 år sedan *skäms lite*. Jag har funderat mycket på varför det blev ett sånt kapitalt UFO och har kommit fram till följande:
  1. Korsstygn är inte riktigt min grej och det här var dessutom lite mindre stygn än jag hade räknat med...
  2. Jag beställde den på postorder och när den kom var färgerna inte alls så fina som de såg ut på bilden. På bilden ovan ser den ju helt ok ut, men stegen från korgen är verkligen illgrön och så såg den inte ut på bilden i katalogen.
  3. Jag är för dålig på att planera - varje år kommer jag på att jag har den ungefär en vecka före påsk, så syr jag på den den veckan, veckan efter påsk och kanske en vecka till, innan jag tröttnar på den för det året. Varje kortsida har tagit ungefär två år vardera och varje långsida ett år vardera, tror jag. Och sen var det ramen också... Men det allra värsta är att nu har den legat vikt och nålad men med osydd fåll i två år!! Men nu är den klar!

Här kommer lite detaljer:

Krokusarna och videkvistarna var nog det jag föll för. Och som bonus bjuder jag på en liten fjäll-Loppa:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild med loppan (=

/ Jessica

Dammråttan sa...

Å vilken söt liten fjäll-loppa!!! Det där med korsstygn har jag aldrig förstått mig på. Men jag tyckte att det var coolt med illgrön stege!