söndag 2 mars 2008

Syfestivalen

Igår var jag med min mamma och en av mina systrar på Syfestivalen! Det var kul! Mycket folk, mycket inspiration och massor med fina saker! Det här kom jag hem med: Tygerna är från e-slöjd och naturligtvis ännu underbarare i verkligheten än på bild! De två överst till vänster är en beställning från en kompis. Övriga är mina egna av varierande storlek. Garnet är eko-bomull från Marks och Kattens som jag hittade hos Ejes garn. Ska bli en Klockarbarns-tunika till Lilla Loppan. Det vita längst ner är ett mellanlägg som man pressar på baksidan när man ska sy på en applikation och som man sen kan riva bort. Ska bli spännande att se hur det funkar! Blixtlåsen köpte jag 3 st för 1:-. Snedremsan i två färger kostade 5 kr/m, men jag hittade tyvärr inga fler roliga färger. Basfärgerna kan jag ju köpa på Jysk för samma pris, så de behöver jag inte bära hem från Stockholm. En ask med knappnålar blev det också. Mamma och K: hoppas ni sov gott i cellen sen! Och att ni kom gott hem idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också gå på SYFESTIVAL!
Har inte sett om det blir någon i Göteborg i år.
Vad mycket fint du har köpt!

florin design sa...

Fy, så avvis jag blir... Jag vill oxå gå på syfestival!!!!

Tea-Louice sa...

Varning för att e-slöjds tyger töjer sig ganska mycket. Sy lite mindre än du tänkt med andra ord.

Jag gjorde en mössa till min sambo som bara växer och växer!

Hello sa...

Syfestivalen kan man vara avis på! Det är kul!

Lilla Hund - tack för varningen. Oftast gör det inte så mycket om saker blir lite bredare, men just mössor blir ju inte så bra...