måndag 28 april 2008

Retrobrallor

Även jag har fallit för trenden med Theas snygga retrobralla! Fyra likadana stycken som sys ihop, fållas och kantas med band. Jag gjorde knytbanden av samma tyg och sydde med en stum "t-shirt-axel-remsa" för att det skulle bli lättare att knyta. Det här blev en riktig prototypbralla och jag har fått sy in och sy om, men nu får den anses vara klar. Min variant har svängd nederkant, för det har ett par supersnygga brallor från när jag var liten. Jag har utgått från ett 70-talsmönster som mamma sydde av till mig, men det var för vävda tyger så första vändan var de ju alldeles för stora! Men nu är de bra. Fast snyggare på än så här. Ska försöka få till en live-bild också.

4 kommentarer:

Jes sa...

Fina, snyggt tyg gillar färgerna.

OttoPippi sa...

Jättefina! Du har också lyckats få till en egen touch på retrobrallisarna! Det är så roligt att se alla retrobrallor vi gör. Lika men ändå lite olika! Vill gärna se dem på!!!

Anonym sa...

Roligt att se så många varianter! Vad fint med den rundade kanten i bensluten. Och jag vill också gärna se dem på. Precis som du skrev tycker jag att retrobrallan är en byxa som gör sig ännu bättre på!

Retro Elephant sa...

Söta blev de! =)