onsdag 9 april 2008

Min första beställning!

En internet-bekant tyckte det var lite synd att hon hade en pojke, när hon såg Loppans flodhästklänning. Jag erbjöd mig raskt att sy en flodhästtunika istället. Det vågade hon sig på och här är resultatet: Mönstret är samma som här och här, men nu har jag förlängt det lite. Önskemålet var röd eller orange kontrastfärg och jag hade en röd som passade så fint och så hade jag både snedremsa och muddväv i samma färg, så den fick det bli. På den här tunikan sydde jag en liten knäpptamp och en röd knapp. Tyckte att det kändes lite "pojkigare" än en rosett. Hoppas det funkar! Den fick också isydda ärmar istället för allt i ett stycke. Lite för att spara tyg, men också för att jag tyckte det passade bättre ihop med flodhästmönstret. Det jag är mest nervös för (förutom om hon ska gilla den, förstås) är att den kanske är lite liten i halsringningen. Men Loppan kan ha den och hon har stort huvud, så det ska nog gå bra. Annars får hon skicka tillbaka den, så får jag sy en större! Här mannekängar Loppan: Pojken som ska ha den är lika lång som Loppan, men lite smalare, tror jag. Men det är en så luftig modell, så den ska ju vara "stor". Och mudden i ärmsluten gör ju att det blir lite mer tillåtande också.

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Super!!! Underbart tyg!!!

Dammråttan sa...

Skitcool! passar både pojke och ficka. Klart hon måste bli nöjd.

BONGI sa...

Vilken härlig tunika!! Flodhästarna är coola!!

Anonym sa...

Jättefin tunika! Tror att Hugo blir hur söt som helst i den :)