måndag 14 februari 2011

Födelsedagstroll

Förra helgen hade FiaS dotter T 4-årskalas. T och Loppan går på samma dagis, så Loppan var bjuden. De har kul ihop, de där två! Vad gör man då till en bloggkollegas barn? Inte så lätt. Ffa inte med tanke på att Loppan fick en så fantastiskt fin väska som Fia hade sytt. Loppan tyckte i alla fall att klänning var givet. Och jag hade för mig att jag inte sett några troll på FiaS blogg, så det blev lila troll, med svarta lite längre muddar och rullfåll med kruskant i nederkanten.

Den lär, enligt uppgift, ha fallit mottagaren väl i smaken :) Och sen blev jag som sagt tvungen att sy en velourklänning till Loppan också!
Mönstret är Tilda trikåklänning från Ottobre nr 6/07 (vilket passar extra bra till just den här tjejen, men på vilket sätt är bara för Fia och mig att förstå ;) ), trollen kommer från mjukatyger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den är jättefin...och valet av mönster är ju perfekt...hihi.


Försöker läsa ikapp lite här!

Lyckas inte logga in så det får bli "anonym" kommentar, men du vet ju vem det är ändå!

Kram!
/FiaS