lördag 12 februari 2011

Mjuk skog

Loppan var på kalas häromhelgen. Inför kalaset hade jag sytt en trollklänning i velour till födelsedagsbarnet. Efter det kom krav på en mjuk klänning, dvs i velour. I måndags hade vi mysdag tillsammans jag och Loppan, så då fick hon välja fritt bland alla mjuka tyger (velourer, alltså!) och till min stora glädje föll valet på skogstyget från mjukatyger!

Och se så fint det blev!

Jag har utgått från mitt eget mönster i stl 110 och lagt ut och lagt till, på både ärmar och klänning. Muddar i ärmslut (praktiskt under overall och täckjackor) och muddkant i halsen. Fållen är rullfåll med kruskant. Väldigt fin, tycker jag, och mjuk och skön tycker Loppan. Alla nöjda, alla glada, alltså.

6 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Åh så fin hun er!! Nydelig kjole-har ikke fått med meg den varianten av stoffet jeg-virkelig lekkert!

mulliga m sa...

Jättefin klänning och vilket härligt tyg!

FridoLi sa...

Vilka härliga bilder!! Jättefin modell på klänningen!

Anonym sa...

Väldigt fin. Gillar modellens minspel.

Anonym sa...

Oh! Jag såg den live och tänkte direkt : wow! En sån vill jag ha!
:-), eller ja, T skulle se hääärlig ut i den!

Tänk dig en kortare kjol till vuxna i det tyget...borde blir rätt fint!

Kram!

Och ja, det blev Beatnik! Vi hade härligt trevligt!

//FiaS

Strömming sa...

rjusig klänning till loppan! :D Tyget är för snyggt, I har haft sin singoalla i det lila tyget hela helgen!