fredag 18 september 2009

Mer rosa hjärtan

Jag har sytt ytterligare en tröja i de rosa hjärtana från Stoff&Stil. Denna är i basmodell Ottobre Creative Workshop 301 stl 110 och har fått muddrullå sydd med bandkantaren i halsringningen och rullfåll i ärmslut och nederkant. Det var första gången jag sydde rullfåll och jag tror att jag gjorde nåt litet galen med inställningen för det blev bättre på födelsedagsklänningen, men den duger ändå att skickas iväg som present till en liten tjeja som jag vet kommer älska denna lika mycket som Loppan älskar sin klänning!

2 kommentarer:

Kaja sa...

Jättefin! Gillade mönstret på den!

Ett Tu Tre sa...

Ja det tyget är riktigt tjejigt. Minns att jag sydde en tunika till äldsta dottern och en tröja i farfarsmodell till yngstan, var det förra hösten?!
Vilka varianter finns i det där creative workshop mönstret? Raglan också eller? Annars verkar den här modellen med vanlig isydd ärm väldigt lik det tröjmönster som finns i nummer 4 2004 med rak killvariant och något invsvängt liv på tjejvarianten, och det mönstret finns i stl 86-170cl.