lördag 26 september 2009

Tårtpyssel

Mellanloppan har haft kalas idag. Om man fyller år i juli är det ju hopplöst att försöka ha kalas när man fyller och hösten har varit så full av både det ena och det andra, så det blev av först nu. Önskemålet från jubilaren var att alla skulle få göra sin egen tårta och det var ju tvunget att uppfyllas! :) Så här gjorde vi: Små tårtbottnar utstansade från en rulltårtsbotten. Olika fyllningar; chokladpudding, jordgubbssylt, vaniljkräm, mosad banan, hallonsylt. Och så pyntet: vispad grädde, skivad banan, kiwi, physalis, vindruvor, geléhjärtan, geléhallon, nonstop och lite olika sorters strössel. Tjejerna satte igång med liv och skaparlust. Två lager fyllning och tre lager tårtbotten och så här blev det: Visst ser de goda ut! Alla tyckte att just deras egen var båda finast och godast!

9 kommentarer:

krajamaria sa...

Vad skoj! Förstår att det var poppis bland deltgarna! :) Jag har gjort samma sak fast jag gjorde det med mina kollegor med ett speciellt tema jag valt. Uppskattas alltså även av vuxna män! :)

Y sa...

jätteroligt! hur gamla var barnen? funderar om äldsta dotterns kompisar fixar detta

jessi sa...

Skoj att de fick olika tårtor, och de såg riktigt goda ut också =). Hoppas att kalaset var roligt för alla deltagare plus mellan Loppan =)

Beata sa...

Vilken rolig idé. Den ska jag nog ta efter.

Y sa...

tack för svar!! Idén var så himla bra men kanske får sparas till ett annat år. 8 låter perfekt

Fangoria sa...

Vilken rolig idé!

Skaparstigen sa...

Smart! Det kanske blir lagom till när det är dags för A att fylla 5 nästa år.

Anna, Tvillingtand sa...

Vilken kul idé! Riktigt fina bakverk fick de till också =)

DORIS DAISY sa...

Men TACK för tipset! Det var det bästa jag har sett på länge, det här skall jag anamma nästa gång vi har kalas! KUL!