måndag 18 februari 2008

60-talsklänning

Så, den blev klar i tid! Kragen och bandet sydde jag av fodertyget. Först tyckte jag inte att den blev alls så fin som jag hade önskat, men så såg jag på mönstret att fåll ingick med ca 7 cm, så då vek jag upp den i den längd som var tänkt från början och vips! blev den riktigt fin. Skorna är faktiskt ett hemmapyssel de också. Det är mina bröllopsskor från 1993. Vita sidenskor var det då. Så för några år sedan när vi skulle på våra bästa vänners bröllop och kassan var skral och klänningen alltför dyr ;) så köpte jag en flaska svart textilfärg och målade helt enkelt om skorna! För tillfället så känns de inte så roliga att använda (retro på fel sätt ;) ) men på bilden på mönstret så har de tecknade modellerna ganska spetsiga skor av ungefär sån här modell, så den här gången kändes de helt rätt. Början på historien hittar ni här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klänningen sitter ju som gjuten på dig!

Hello sa...

Hej SYfröken!

Visst gör den! Det är xtra förunderligt med tanke på att den är tillkommen lite hipp som happ. Jag tog den gamla sömsmånslinjen och gjorde om till sylinje och tadaa! Så blev det så här bra!

/Hello