måndag 25 februari 2008

Väskbyte

I januari bytte vi omklädda album och böckersjalbarn. I februari var uppgiften: väska. Följande skapelse skickar jag nu i väg söderut:
Setet består av tre delar; en väska med axelrem, ett nyckelband och ett näsduksfodral.

Den är fodrad med turkost fodertyg och inredd med mobilfack och ett blixtlåsförsett fack för småsaker eller kanske plånboken.

På insidan av överkanten finns det ytterligare två tryckknappar där man kan knäppa fast nyckelbandet och näsduksfodralet, så slipper man leta runt efter dem i botten av väskan.

På det stora hela är jag nöjd, men jag skulle ha gjort axelremmen lite bredare. Nu blev det liiite oproportionerligt, men när jag märkte det hade jag inte tyg kvar tillräckligt. Tyget är förresten vaxduk från Åhléns och fodertyget hittade jag på min loppisräd häromsistens.

3 kommentarer:

Gulligan sa...

Fin väska du gjort! så välarbetad!

Hello sa...

Tack! Inspirationen kom till mig en natt när jag blev väckt av dottern och inte kunde somna om. Inte blev det lättare att somna om när jag väl hade börjat tänka på det här heller :)

á Yeliqa sa...

Jättefin väska. Snyggt tyg och som sagt ser den väldigt välarbetad ut.