måndag 18 februari 2008

Ett riktigt UFO

I söndags fick jag så äntligen gjort färdigt ett riktigt UFO (UnFinished Objects)! I november lovade jag att jag skulle sy gardinerna till kyrkans barnlokal som blev ommålad och tillpiffad. Tyget fick jag i samma veva och jag var ganska omgående till IKEA och fixade vajrar och upphängning. Inte förrän vid julledigheten fick jag dem sydda och när det då visade sig svårt att få tag på tillräckligt många likadana öljetter av rätt storlek så blev de liggande. När jag började jobba hade jag ju heller inte samma möjligheter att springa runt och leta och fråga. Till slut gav jag faktiskt upp och nu är det så att två av gardinerna har öljetter som är 1-2 mm större än de övriga fyras. Inget som syns med blotta ögat dock, eftersom det gick så jämnt ut att jag kunde ha samma sort på resp gardin. Väggfärgen är en ljust lindblomsgrön, den syns ganska bra på den fristående skärmen, och gardinerna är vinröda. Färgen återges inte superbra på bilderna. De är snyggare i verkligheten, tycker jag. Gissa om det var ett pyssel att få till den sneda gardinen... Fönstret är så brett att jag fick skarva tyget dessutom och då vill man ju gärna ha skarven på mitten för att det ska se vettigt ut. Jag fick till det till slut och tycker nog att det blev riktigt bra. Den sitter fast med självhäftande kardborrband. Slätt och fint och dikt an mot väggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig lokal! Vad fina gardinerna blev!